Боловсролтой юу, сургасан уу?

| Батжаргал Сэнгэдорж

Манхэттэний хүрээлэн саяхан дэлхийн шилдэг 15 сургуулийн 10-д нь багш нарын бүрэлдэхүүнд дүн шинжилгээ хийсэн тайлан гаргажээ. US News & World ReportОлон нийттэй харилцах шилдэг хөтөлбөрүүд. Мэдээллийн тайланд дурдсанаар, “Ажиллаж буй багш нарын дунд зүүн чиглэлийн багш нар баруун чиг хандлагатай үе тэнгийнхнээсээ 9-1-ээр илүү байдаг. Хязгаарлагдмал хугацаатай багш нарын дунд зүүн тийш хазайлт нь … 6-аас 1 орчим байна.”

Хэдэн арван жилийн турш элит академийн танхимууд бараа бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, ашиг орлого, эд баялаг үйлдвэрлэх талаар амьдралын сургамж багатай профессоруудаар дүүрэн байв. Үүний оронд тэд зүүний үзэл баримтлалтай бүлэглэлийн үзэл баримтлалыг байнга дагаж мөрддөг. Энэхүү зүүний үзэл баримтлал нь маргаангүй, практик үр дүнгийн хатуу ширүүн байдлаас тусгаарлагдсан – ихэнх улсын болон хувийн коллежид нэвтэрч, эрдмийн үе бүр өөрийн сургаалыг дараагийн үе рүү түгээсээр ирсэн.

Мөн энэ нөхцөл байдал үндсэн хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр тодорхой тархсан. Сонгуулийн шөнө CNN-ийн шинжээчид муж, мужуудад санал асуулгын дүнг гаргаж, “коллежийн бус боловсрол”-оор эрэмбэлсэн байна. Дараа нь, Дэд ерөнхийлөгч Камала Харрис коллежид илүү өртсөн мужуудад ялалтынхаа ихэнхийг эдэлж байгааг үр дүн хармагц шинжээчид, коллежийн гишүүд бүгдээрээ “боловсролтой, боловсролгүй сонгогчид” гэсэн шошгыг сольсон.

Сонгогчдын “боловсролгүй” олонхи нь “боловсролтой” цөөнхөөс давамгайлсан гэсэн тэдний жигтэй дүгнэлт. Ямар нэгэн байдлаар тэдний хаалттай сэтгэхүйн гогцоо нь боловсролыг оюун ухаантай холбодог. Эдгээр “боловсролтой” шинжээчид Дональд Трамп болон Конгресс дахь Бүгд найрамдах намын олонхийн төлөө санал өгсөн олон сая эмч, хуульч, инженер, бизнес эрхлэгчид, өндөр мэргэшсэн худалдаачид, бизнес эрхлэгчид “боловсролгүй” гэсэн ангилалд багтах ёстой гэсэн үг юм. Хуурамч, өөртөө итгэлтэй хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүд олон нийтийн итгэлийг алдсан нь гайхах зүйл биш юм.

Коллежийн кампусуудад залуу оюун ухаан нь ангиас гадуур ховорхон олддог олон тооны онол, үзэл сурталд өртдөг. Ийм дэвшилтэт онол, үзэл суртлыг бодит амьдрал дээр дэвэргэх үед амьжиргаагаа залгуулж байгаа хүмүүст төдийлөн ашиг тусаа өгөхгүй байгааг сонгуулийн сүүлийн үр дүн нотолж байна. Хүүхдүүдээ “коллежид боловсрол эзэмшсэн” гэж хэлэхийн оронд “коллежид суралцсан” гэж хэлэх нь илүү зөв байх болно.

Associated Press агентлагийн мэдээлснээр коллежийн оюутнууд олон жил илчлэгдэх тусам тэд либерал санал өгөх магадлал өндөр байна. Уйлах өрөөнүүд, аюулгүй орчинд хорхойтон сууж, 1619 төслийг хүйсийн баримжаа болон хохирогчдод хэт их анхаарал хандуулсан сургалтын хөтөлбөрийг судалж байхдаа коллежид илүү зүүн тийшээ ханддаг.

Өнөөгийн ихэнх коллежид илэрхий дэвшилтэт үзэл сурталд нэг талыг барьсан өртөх нь бодит амьдрал дээр үнэ цэнэ багатай, үнэтэй эрдэм шинжилгээний луйвар болж байна.

Хамгийн сэтгэл түгшээсэн зүйл бол санал нийлэхгүй байгаа хүн бүр буруу биш, харин нөхөж баршгүй арьс өнгөөр ​​ялгаварлан гадуурхдаг, хүйсээр ялгаварлан гадуурхдаг, хэт их үзэн яддаг, мунхаг байдаг гэж оюутнуудад заадаг. Одоогийн байдлаар коллежид хамрагдах нь оюутнуудыг өөр үзэл бодолд хаалттай, шүүмжлэлтэй дүн шинжилгээ хийх чадваргүй болгож байна. Өнөөгийн оюутнууд өөрсдийн үзэл бодлыг үндэслэл, баримтаар баталж чадахгүй байна. Үүний оронд тэд үүнтэй ижил нөхцөл байдалд ороогүй хүмүүст хардлага, доромжлол, тэр ч байтугай дайсагналыг харуулдаг.

Хачирхалтай нь, өнөөгийн коллежийн оюутнуудын дэндүү олонхийг татаж буй либерализм нь либерал урлагийн боловсролын сонгодог тодорхойлолттой зөрчилдөж байна. Либерал урлагийн жинхэнэ төгсөгч нь зөвхөн коллежид суралцдаг хүмүүсээс ялгаатай нь өгөгдөлд шүүмжлэлтэй дүн шинжилгээ хийх, бие даан сэтгэх чадварыг харуулдаг. Өнөөгийн ихэнх коллежид илт ажиглагдаж буй дэвшилтэт үзэл суртлын өрөөсгөл нөлөө нь бодит амьдрал дээр үнэ цэнэ багатай, үнэтэй эрдэм шинжилгээний луйвар болж байна.

Нийгэм маань хөгжихийн тулд бид олон саналуудыг олон өнцгөөс шийдвэрлэх хангалттай оюун санааны сахилга баттай хүмүүсийн удирдлагад найдах ёстой. Бидэнд өмнө нь ажиллаж байсан зүйлсийн талаарх мэдлэгийг шингээсэн, түүхийг хэзээ шинэчлэн боловсруулж, өнгөрсөн үеийн бүтэлгүй санаанууд зүгээр л марксист шүүмжлэлийн онол, олон талт байдал, эрх тэгш байдал, гавъяаг үгүйсгэдэг онол болгон дахин савлагдсаныг таних чадвартай либерал урлагийн төгсөгчид хэрэгтэй байна. оруулах, эсвэл буяныг золиослогч огтлолцол.

Баярлалаа, коллежид элссэн хүмүүс болон тэдний боловсролыг дэмжиж буй гэр бүлийн хувьд оюун санааны болон оюун санааны хувьд эрүүл өөр хувилбар байдаг: нээлттэй сэтгэлгээтэй багш нар олноор цуглардаг, жинхэнэ либерал урлагийн боловсролыг олж авах итгэл дээр суурилсан жижиг коллежууд.

Жинхэнэ либерал урлагийн боловсрол нь оюутнуудыг барууны соёл иргэншлийн мянга мянган жилийн нэрмэл мэргэн ухаанд шингээдэг. Тэд аливаа сэдвийг өргөн эх сурвалжаас шударгаар судлах, үнэ цэнэтэй зүйлийг хүлээн зөвшөөрч, бурууг үгүйсгэх шүүмжлэлийн сэтгэлгээний ур чадварыг эзэмшдэг.

Жинхэнэ бөгөөд хүчин төгөлдөр либерал урлагийн боловсролыг Бурхан ба хүн төрөлхтний хоорондын өөрчлөгдөөгүй харилцааг ойлгох нөмрөг дор санал болгодог. Хүний хувиршгүй мөн чанар нь амархан хууртагддаг бөгөөд бид ёс суртахууны удирдамжийн хүрээнээс гадуур алдаагаа давтах чадвартай байдаг. Нарны доор үнэхээр шинэ зүйл байхгүй бөгөөд хайраар дүүрэн, бүхнийг чадагч Бурханы бүтээсэн орчлон ертөнцийн үнэнд чадах чинээгээрээ хүрэх нь хүн төрөлхтний бидний үүрэг юм.

Жижиг бизнесүүд корпорацийн нэгдлээс илүү инноваци, сайжруулалтыг хөдөлгөдөгтэй адил жижиг, итгэл үнэмшилд суурилсан коллеж, их дээд сургуулиуд манай улсын дээд боловсролын байгууллагын жинхэнэ боловсролын бүрэн бүтэн байдлыг сэргээх болно. Улс үндэстнийхээ итгэл, гэр бүл, эрх чөлөөний хэтийн төлөвийг сайжруулах нь бидний бурханлаг эрхэм зорилго юм.