Улс төрд мессиан үзэл бодол нь бидний насыг тодорхойлж, эдийн засагт тохиолдож буй сайн сайхныг бидний дуртай ерөнхийлөгчтэй, эдийн засгийн аливаа муу зүйлийг бидний дургүй ерөнхийлөгчтэй холбох хандлагыг бий болгодог. “Ерөнхийлөгч (тийм, тийм) энэ сард 200,000 ажлын байр бий болгосон” гэсэн хэллэг бүх нийтийнх болсон бөгөөд үүнийг алс холын итгэл үнэмшилтэй мэдрэмж гэж хүлээн зөвшөөрдөг.
Улс төрийн хүчтэй итгэл үнэмшил, үнэт зүйлтэй эдийн засагч миний ажил бол эдийн засгийн бодлого, нөхцөл байдалд дүн шинжилгээ хийх, шаардлагатай тохиолдолд эдгээр зүйлийг бодлогын орчинтой холбож өгөх явдал юм. Гэсэн хэдий ч энэ нь улс төрийн үйл ажиллагаанд голчлон нөлөөлж чадахгүй байж болох сайн эсвэл муу эдийн засгийн салбаруудыг тодорхойлох явдал юм. Миний эдийн засгийн ертөнцийг үзэх үзэл гол төлөв хүний тухай, хүний ухаалаг боловч нүгэл үйлдэгч мөн чанар, хүн төрөлхтний бүтээн туурвих, бүтээх онцгой чадвартай хүний мөн чанар зэрэгт эргэлддэг тул улс төрийн орчин нь асар их хүчин чадалтай гэдэгт би итгэдэг. эдийн засгийн үйл ажиллагааг ойлгоход хэтрүүлсэн. Төрийн бодлого нь урамшуулалд нөлөөлдөг бөгөөд урамшуулал нь хүний зан төлөвийг бий болгодог ч бид бүгдээрээ өдөр бүр орноосоо босч, ажил хийдэг, эсвэл ажил хийдэггүй, эрсдэлд ордоггүй, эсвэл эрсдэлд ордоггүй гэдэгт итгэх хандлага нь зөвхөн ерөнхийлөгч Жоегийн хэлсэн зүйлд тулгуурладаг. Байден эсвэл Ерөнхийлөгч Дональд Трамп хэлсэн эсвэл хийсэн үйлдэл нь намайг шүтээн бишрэгч мэт санагдуулдаг.
Би Байдены ерөнхийлөгчийн эдийн засгийн асуудалд хийсэн ажлын үр дүнгийн товч дүгнэлтийг мессиан бус үзэл бодолтойгоор санал болгож байна. Ямар ч ерөнхийлөгч эдийн засгийг “харилцдаг” гэдэгт би итгэдэггүй, тийм ч байх ёсгүй. Би Рейганы улс төрийн өвийг маш их хайрладаг хүний хувьд ч ерөнхийлөгч Рональд Рейган зарим үед авах ёстой хэмжээнээсээ илүү их алдар хүндийг хүртдэг, харин ерөнхийлөгч Жимми Картер зохих хэмжээнээсээ илүү буруутгадаг гэдгийг би хүлээн зөвшөөрч байна. Гэсэн хэдий ч бодлого чухал, хууль тогтоомж чухал, гүйцэтгэх тушаал чухал, ерөнхийлөгчийн боловсон хүчний сонголт чухал. Эдгээр хязгаарлагдмал удирдамжийг харгалзан би саяхан дууссан Байдены ерөнхийлөгчийн албан тушаалд дараах үнэлгээг санал болгож байна.
Юуны өмнө, 2021-2024 он хүртэл бидний эдийн засгийн бодит өсөлтөд хүрсэн нь КОВИД-ийн дараах сэргэлт, зайлшгүй сэргэлттэй ихээхэн холбоотой юм. Ерөнхийлөгч Байден 2020 онд засгийн газраас тогтоосон зогсолтын үеэр эдийн засгийн идэвхжил уналтад орсон, мөн ийм доод түвшнээс харахад хүн төрөлхтөн тахал өвчний дараа ердийн зүйл хийж эхэлсэнд буруутгах, алдар гавьяаг хүлээх ёсгүй. 2021 оноос 2024 он хүртэл дотоодын нийт бүтээгдэхүүний бодит өсөлтийн сүүлийн үеийн чиг хандлагаас илүү сайн түвшинд хүрсэн байх бөгөөд 2021 оны 5.8%-ийн өсөлт нь 2020 оны доод түвшний сэргэлттэй бараг бүхэлдээ тайлбарлагдах болно. 2022 онд 1.9%-ийн бодит өсөлт нь бидний харсан санхүүгийн хямралын дараах түвшинд ойртсон бөгөөд 2023 онд 2.5%, 2024 онд 2.7% байх нь хямралын дараах хандлагаас дээгүүр байгаа боловч Дэлхийн 2-р дайны дараах үеийн дунджаас хамаагүй доогуур хэвээр байна. манай улс эртнээс дассан.
Улс төрийн хувьд Ерөнхийлөгч Байденд (мөн дэд ерөнхийлөгч Камала Харрисын сонгуулийн амжилтгүй болсон кампанит ажил) хамгийн их хохирол учруулсан зүйл бол 2022, 2023 оны инфляц юм. Би бүх инфляцийг Байдены бодлого гэж буруутгах аргагүй гэдгийг би бодитойгоор онцлон тэмдэглэсэн. хомсдол, үнийн өсөлтөд хүргэсэн COVID-ийн үеийн нийлүүлэлтийн сүлжээний сорилтуудын дараа ч Байден 2021 онд ажилгүйдлийн тэтгэмжийг сунгах нь ажиллах хүчний хомсдолд хүргэсэн (энэ нь үнийг өсгөсөн). 2021 оны хавар шилжүүлгийн төлбөрийг нэмэгдүүлэх шийдвэр гаргаснаар элсэн чихэр ихэссэн нь эрэлт нэмэгдэж, үйлдвэрлэл багассаны дараа нийлүүлэлт хязгаарлагдаж байсан энэ үед үнийн өсөлтийг улам даамжруулсан. Байден үүнийг түүхэнд үлдээхгүй.
CHIPS хууль болон дэд бүтцийн тухай хуулийн төсөл (инфляцийг бууруулах тухай хууль гэж нэрлэсэн) нь Америкийн ард түмэнд амласан амлалтаа биелүүлж чадаагүй, DEI-тэй ногоон эрчим хүчний өгөөш, шилжүүлгийн хуулийн төслүүд гэж аль хэдийн харагдсан. Хуулийн төслүүдийн зарим хэсэг нь ихэнх муу хууль тогтоомжийн нэгэн адил үр дүнтэй байх болно, гэхдээ цэвэр үр нөлөө нь хязгаарлагдмал, сайн ойлгогдоогүй, тусгай ашиг сонирхлын үүлэн дунд алдагдсан.
Ерөнхийлөгч Байдены өв залгамжлалын аль ч хэсэг нь улсын урт хугацааны эдийн засгийн сайн сайхан байдалд алдагдлын зарцуулалтаас илүү хүндрэл учруулахгүй. Энэ нь сүүлийн дөрвөн ерөнхийлөгчийн үед тулгамдсан асуудал байсны хоёр нь Бүгд найрамдах нам байсан тул би энэ шүүмжийг хоёр намын бодитойгоор санал болгож байна. Сүүлийн дөрвөн жилд манай улсыг тодорхойлж буй өр, ДНБ-ий хэмжээ огцом өсөж байгаатай холбоотой сэтгэл ханамжийг харсан бөгөөд энэ нь Байдены засаг захиргаа амжилтгүй болсон ч ийм зүйл тохиолдсон юм. бүр илүү их зарцуулдаг (өөрөөр хэлбэл, “Бүтээн байгуулалтыг илүү сайн болгох” хуулийн төсөл).
Алдагдлын зардлаас эхлээд оюутны зээлийг өршөөх, корпорацийн сайн сайхан байдал хүртэл Байдены засаг захиргааны эдийн засгийн өв нь асар том асуудлуудыг илтгэх бөгөөд тус улс яагаад Дональд Трампыг хоёр дахь удаагаа сонгогдсоныг дутуу үнэлдэг хүчин зүйл юм.