Мууг адислах

| Батжаргал Сэнгэдорж

The New York Times Саяхан шашны удирдагчид болох либерал протестант хоёр сайд (баптист ба пресвитериан) болон еврей кантор нар Мэрилэндийн үр хөндөлтийн бизнесийг адислахаар “шашин нь үр хөндөлтийн эрхийг дэмжих эх үүсвэр болдог гэдгийг харуулахын тулд” нэгэн үйл явдлын талаар мэдээлсэн. ” Ердийнх шиг, үйлдэж буй ёс бус үйлдлийг сүсэг бишрэлийн хэлээр илэрхийлдэг. Уг нийтлэлд Баптистын сайд Кэти Зегийн ажилтнууддаа “Хамгийн эмзэг, заримдаа зовиуртай мөчүүдийнхээ үеэр та нараас тусламж хүсэн ирдэг хүмүүст та бүгд адислал юм” гэж хэлснийг иш татжээ.

Тэр эмэгтэй үнэнийг хэлдэг мэдрэмж байдаг. Ийм газар очдог эмэгтэйчүүд ихэвчлэн цөхрөлгүй, эмзэг байдаг. Гэвч үр хөндөлт бол үүнд хариу үйлдэл үзүүлэх арга зам, үнэн хэрэгтээ Христийн шашны арга юм гэсэн санаа нь сэтгэл хөдөлгөм. Зөвхөн хүүхдийн амь насыг хамгаалах асуудал тодорхойгүй байна. Гэхдээ теологийн үүднээс авч үзвэл үр хөндөлтийг төлөөлдөг үндсэн антропологийн өргөн хүрээний асуулт байна. Энэ нь хүн байх нь юу гэсэн үг вэ гэсэн Библийн сургаалыг үндсэндээ үгүйсгэх явдал юм. Хүмүүс Бурханы дүр төрхөөр бүтээгдсэн. Энэ нь тэдэнд төгсгөл байна гэсэн үг. Вестминстер Богино Катекизмын үгээр бол тэд “Бурханыг алдаршуулж, Түүнд үүрд баясах” ёстой. Өндөг үр тогтсон цагаас эхлэн тэр зүг рүү чиглэсэн чиг хандлага тогтоогддог бөгөөд үүнд саад учруулсан хэн бүхэн зүгээр нэг бөөгнөрөл эсийг тасалдуулж зогсохгүй хүнийг бурхнаас заяасан зорилгодоо хүрэхэд нь бухимдуулдаг. Эхийн хэвлийд байгаа хүүхдүүд боломжит хүмүүс биш юм. Тэд бол чадвартай хүмүүс юм.

Тийм ээ, үр хөндөлттэй холбоотой сэтгэл санааны хувьд аймшигтай хэргүүд, ялангуяа хүчингийн хэрэг, цус ойртолттой холбоотой. Пасторууд зам хөндлөн гарахдаа ийм тохиолдлуудад туйлын мэдрэмжтэй, энэрэнгүй хандах хэрэгтэй. Гэхдээ хүн төрөлхтөн гэдэг нь хүүхэд төрүүлэх үеийн нөхцөл байдал, санаа зорилгын үр дүн биш юм. Мөн үр хөндөлтийг дэмжигч хөдөлгөөнийхөн үүнийг мэднэ. Олон нийтийн санаа бодлыг бий болгохын тулд ийм хүнд хэцүү тохиолдлуудыг риторик стратегидаа ашиглаж болох ч үр хөндөлтийг шаарддаг. Хүчингийн хэрэг эсвэл цус ойртолтын улмаас дахин жирэмслэхгүй байсан ч Төлөвлөсөн эцэг эх байх болно. Үр хөндөлт нь одоо “нөхөн үржихүйн эрх” болж байгаа болохоос эмгэнэлтэй нөхцөлд эцсийн арга хэмжээ биш юм.

Эхийн хэвлийд байгаа хүүхдүүд боломжит хүмүүс биш юм. Тэд бол чадвартай хүмүүс юм.

Эдгээр шашны удирдагчид ийм гамшигт бүтэлгүйтсэн газар юм. Тэд эдгээр эмэгтэйчүүдийг эмзэг, цөхрөнгөө барсан гэж үзэх нь зөв. Гэвч тэд эхийн хэвлийд байгаа хүүхдийг эхээс нь ч илүү сул дорой, устгахад чиглэсэн байгууламж руу аваачихад бүр ч илүү цөхрөлгүй байдалд оруулахыг зөвшөөрсөн. Христэд итгэгчдийн хариу үйлдэл нь ээжийгээ халамжилж, дэмжих ёстой болохоос бусармаг үйлд хамтрах биш.

Дараа нь энэ бүхний шашны ач холбогдол бий. Эхийн хэвлийд байгаа хүүхдийг устгах нь бурханлаг дүр төрхийг устгах явдал юм. Ийм үйлдлийг адислах нь зүгээр л мууг сайн гэж нэрлэх гэсэн үг биш юм. Бид энд ер бусын садар самуунтай харьцаж байгаа юм биш. Энэ бол доромжлол юм. Эдгээр үйлчлэгч нарын харьяалагддаг сүмүүд үүнийг нүдээ аниад, тоохгүй, бүр дэмжинэ. Гэвч эдгээр пасторууд хэзээ нэгэн цагт сүмийн шүүхээс илүү өндөр эрх мэдэлтнүүдийн өмнө хариулах болно.

Гэсэн хэдий ч энэ түүхээс өөр нэг сургамж бий. Энэхүү доромжлолын пантомимыг харж, үүнд бид болон манай сүмүүд оролцдоггүйд Их Эзэнд талархах нь уруу таталт юм. Гэвч энэхүү тодорхой үйл явдал бол дэлхийн үнэт зүйлсийг баптисм хүртэж, өөрсдийн гэм нүглийг зөвт байдал гэж тусгайлан оновчтой болгох замаар бид бүгдээрээ сүнсээ худалддаг мөнхийн сорилтуудын туйлын бөгөөд тод жишээ юм. Биднийг шинэ жил эхлэх үед үүнтэй төстэй үйл явдлууд биднийг зүгээр л зөв шударга уур хилэнг өдөөж болохгүй. Тэд мөн мууг адислахын тулд сайн мэдээг ашигласныхаа төлөө наманчлах хэрэгтэй байж болох газруудыг хайж олохын тулд өөрсдийн бодгалийг шалгахад түлхэц өгөх ёстой.