Хөтлөгч НИК ЭЙХЭР: Өнөөдөр 1-р сарын 10-ны Баасан гараг.
Өдрийг эхлүүлэхэд тань туслах зорилгоор WORLD Radio-д хандсанд баярлалаа.
Өглөөний мэнд. Намайг Ник Айхер гэдэг.
МИРНА Браун, Хөтлөгч: Би бол Мирна Браун.
Дараа нь Дэлхий ба түүний доторх бүх зүйл: 1964 оны сонгодог кино нь дэлхий дахинд таалагдсан. Энд кино тоймч Макс Белз байна.
МАКС БЕЛЗ: Жазз хөгжим эсвэл бейсболын нэгэн адил вестернчууд Америкийн бүтээл юм. Мөн тэд дэлхий даяар цуурайтсан бүтээл юм.
Одоогоос 60 гаруй жилийн өмнө Сержио Леонегийн “Амдар дүүрэн доллар” ном гарч байсан. Клинт Иствуд “Нэргүй хүн”-ийн товч бөгөөд маш дажгүй дүрд тоглосон. Тэрээр салхинд хийссэн, эзэнгүй хот, дэлхийн захад байгаа мэт санагдах Сан Мигель руу мордон, хууль бус хоёр гэр бүлийн хооронд ширүүн хэрүүл тэмцэл өрнөсөн хот юм.
Энэ бол спагетти вестерн юм. Энэ бол Италийн студийн хийсэн, Америкийн барууны баатарлаг орчинд үндэслэсэн кино юм. Энэ нь 60-аад оны үед нийтлэг практик байсан бөгөөд ихэнх жүжигчид итали хэлээр ярьдаг байсан тул англи хэл дээрх бүх яриаг нэрлэсэн байдаг.
ХҮН: Энд байгаа бүх хүмүүс маш их баяжсан, эс бөгөөс тэд үхсэн.
Ирсэний дараа Нэргүй хүн нэг овогт хөлсний буугаар элссэн боловч нөгөө бүлэглэлд мэдээлэл өгдөг.
НЭРГҮЙ ХҮН: Намайг ажилд авахаас өмнө би чамд хэлэх ёстой, би хямд ажил хийдэггүй.
Удалгүй тэрээр бүлэг болгонд багтаж, тэднийг бие биенийхээ эсрэг тулалдаанд оролцоно. Энэ кино нь цуст буудалцаантай бөгөөд хүчирхийлэл нь R үнэлгээ авсан.
АУДИО: (Буудах, буудалцаан)
Хоёр үргэлжлэл –Хэдэн доллараар илүү болон Сайн, Муу, Муухай-60-аад оны сүүлээр ирсэн, гэхдээ Авгатай доллар Феодалын Японд өрнөж буй тэнүүлч самурайн дүрийг харуулсан нэрт найруулагч Акиро Куросавагийн Япон киноны шинэчилсэн найруулга юм. Тэр кино нь эргээд 40-өөд оны үеийн америк киноноос сэдэвлэсэн. Энэ бол соёл урлагт цуурайтсан түүх юм. Эхлээд феодалын Японд буцаж шидсэн америк ноир, дараа нь Америкийн баруун хэсэгт дахин гарч ирэв.
Эдгээр түүхийн тохиргоо нь хууль бус юм.
АУДИО: (Морь гонгинох)
онд Авгатай доллархэн ч эрх чөлөөтэй амьдардаггүй бөгөөд хот нь хулгай, аллагын үүл юм. Тэгвэл яагаад энэ түүх өөр өөр соёл, цаг үед байр сууриа олох болов?
ХҮН: Би чамтай энэ талаар ярих гэсэн юм, тэр үнэхээр муухай санагдаж байна. Тийм үү? Миний луус. Харж байна уу, чи түүний хөл рүү буудах үед тэр очоод уурласан.
Нэргүй хүн бол бүх муу хүмүүсийг өөрөө устгаж чаддаг урвагч юм. Тэр хоёр бүлэглэлийг нэгэн зэрэг ялах хүчтэй. Тэрээр дэг журам тогтоож, хууль тогтоохын тулд морь унадаг боловч тэр энэ газарт анхаарал хандуулдаггүй. Тэр бол ямар ч нэргүй, гэр оронгүй, хөндлөнгийн хүн тэнүүчилж, засаж залруулах хүн юм. Тэр бол өөртөө хууль бөгөөд энэ хуулийн илэрхийлэл юм.
Нунтагтай доллар цовдлолт ба дахин амилалттай хүчтэй параллелуудыг татдаг. Бүлэглэлийн нэг нь нэргүй хүнийг зодож, зүүн гарыг нь цоолсны дараа тэрээр австай хотоос сэмхэн гарч одов. Тэрээр агуйд сэргэж, хэдхэн хоногийн дараа бараг ялагдашгүй, өмнөхөөсөө ч илүү хүчтэйгээр хотод буцаж ирэв. Хэдийгээр тэр танигдахын аргагүй болтлоо ялагдсан ч дайснаа ялахын тулд дахин босдог.
Энэ кинонд Клинт Иствуд үнэхээр гайхалтай тоглосон. Тэр аюулд автахгүй, хэрэгтэй үедээ л ярьдаг. Эннио Морриконегийн найруулга нь дуурь шиг түүхийн янз бүрийн хэсгүүдийг догдлуулж байна. Кино нь хэт ойрын зураг, хэтрүүлсэн сэтгэл хөдлөл бүхий хэтрүүлсэн чанартай. Гэхдээ энэ бол хэв маяг, та үүнд дасдаг.
ХҮН: Энд байна. Одоо энэ мөнгийг ав. Хэсэг хугацаанд амьдрахад л хангалттай. Одоо хилээр гар. Сан Мигель хоёрын хооронд аль болох зай тавь. Таны хийж байгаа зүйлд бид яаж талархах вэ? Битгий оролд. Рожо нарыг энд ирэхээс өмнө зүгээр л яв.
Гадны хүний дүр төрх нь соёл, цаг үе, газар орны үзэгчдэд таалагддаг, учир нь бид ийм баатар байгаасай гэж хүсдэг. Энэ нь Одиссеус гэртээ буцаж ирээд, Пенелопаг эргүүлэн авахын тулд нэхэмжлэгчдийг айлгаж байгаатай адил юм. Тиймээс “Нэргүй хүн” кинонд бид Есүс Христтэй адил тэмцэлд оролцдог ч түүнээс дээгүүр үлддэг дүртэй болсон. Хэн энх тайван байхын тулд дайсантай тулалдаж, хамгаалалт, эрх чөлөөг санал болгодог шигээ шүүлтийг гаргадаг.
Намайг Макс Белз гэдэг.