Дээд зэрэглэлд найдаж байна

| Батжаргал Сэнгэдорж

Дээд боловсролын ирээдүй бүрхэг харагдаж байна.

Gallup-ийн судалгаагаар Америкчуудын 32% нь дээд боловсролдоо бага эсвэл огт итгэдэггүй буюу 2015 онд энэ тоо ердөө 10% байсан. Бид улс даяар бакалаврын элсэлт 10 жилийн хугацаанд буурч, зардал нь инфляцийг тогтмол давж байгааг харж байна.

Ийм нөхцөлд дээд боловсролын найдварын тухай ном онцгой зоригтой санагддаг. -ийн редакторууд Найдварын зуршил (IVP Academic, 160 х.) Гэсэн хэдий ч “ирээдүй ертөнцөд” ирэх Христийн итгэл найдвар нь дээд боловсролын олон сорилтыг шийдэж, Христийн шашны коллеж, их сургуулиудыг иргэний боловсролын байгууллагуудаас ялгаж чадна гэдгийг харуулж байна. Бүлгүүд нь итгэл найдварыг “Анги, лаборатори, байгууллагын эрхэм зорилгод гэрэл гэгээ, амьдрал бэлэглэх” чухал зангуу гэж харуулдаг. Христэд итгэгч олон тооны профессорууд болон администраторууд хувь нэмрээ оруулдаг. Зарим бүлгүүд нь илүү практик байдаг бол бусад нь, жишээлбэл, Ханс Боерсмагийн Максимус Конфессорын сурган хүмүүжүүлэх ухааны судалгаа зэрэг нь илүү академик шинж чанартай байдаг.

Энэхүү ном нь итгэл найдварын алсын хараа нь Христэд итгэгчдийн ангид нэн чухал болохыг харуулж байна. Кевин Гровын үзэж байгаагаар боловсрол бол “бусдыг итгэл найдварын амьдралд оруулах үндсэн арга, харанхуйгаас гэрэл рүү шилжих хөдөлгөөн” юм. Найдвараар дүүрэн боловсрол нь “агуулгын хамрах хүрээ” болон мэдлэгийг дамжуулахаас давж, оюутнуудыг хувиргаж, бодит байдлыг ойлгох хүсэл эрмэлзэлд нь урам зориг өгдөг.

Найдварын зуршил Энэ төрлийн боловсролыг хэрхэн хэрэгжүүлэх, итгэл, суралцах үйл явцаас эхлээд унших, ярилцах, бичих зэрэг асуудлыг авч үздэг. Зохиогчид хэт хийсвэр байхаас зайлсхийдэг. Тэд өөрсдийн бүлгүүдийг нийгмийн сүлжээний хортой орчин, түгшүүрийн түвшин нэмэгдэж, хиймэл оюун ухааны хүнлэг бус нөлөө гэх мэт бодит ертөнцийн сорилтуудтай зэрэгцүүлэн байрлуулдаг. Дэвид Смитийн итгэл найдвар төрүүлэх дадал болох заах тухай бүлэг нь энэ талаар онцгой анхаарал татаж байна. Найдвартай боловсрол нь лекц, даалгавар, шалгалтаас илүү гарах ёстой гэж Смит хэлэв. Найдвартай сургаал нь “зочломтгой байдал, даруу байдал, хамтдаа суралцах, өөрийгөө эргэцүүлэн бодох, талархах, чимээгүй байх, амрах” зэрэг сайн чанаруудыг загварчлах ёстой.

Дэндүү муу байна Найдварын зуршил Анги болон лабораториос гадуур юу болж байгаа талаар хэлэх зүйл бараг байхгүй. Оролцогч, Wheaton коллежийн ерөнхийлөгч Фил Райкен итгэл найдвар төрүүлэх боловсрол нь “Христийн дээд боловсролын бүх талаар мэдээлэл өгөх Христийн оюун санааны тухай” байх ёстой гэж онцолсон боловч энэ үнэ цэнэтэй номонд ямар нэг зүйл дутуу байгаа бололтой.

Боловсрол бол “бусдыг итгэл найдварын амьдралд татан оруулах үндсэн арга, харанхуйгаас гэрэл рүү шилжих хөдөлгөөн” юм.

Найдвараар дүүрэн Христийн шашны коллежийг иргэний сургуулиудаас өөрөөр хэрхэн удирдаж, удирдах талаар ямар ч яриа байхгүй. Элсэлтийн зорилгыг хэрхэн тодорхойлох ёстой вэ? Кампус дахь хүчирхийлэлтэй хэрхэн тэмцэх ёстой вэ? Сургалтын төлбөрийн хэмжээг хэрхэн тогтоох вэ? Байгууллага оюутны өрийг хэрхэн шийдвэрлэх ёстой вэ? Хөнгөн атлетикийн спортод хэр их мөнгө зарцуулах ёстой вэ? Байгууллагын барилга байгууламжийг нийгэмд ашиг олохын тулд (ашиг гэхээсээ илүү) хэрхэн ашиглах ёстой вэ? Туслах багш, орон тооны багш, удирдах ажилтнуудын цалинг хэрхэн тодорхойлох вэ?

Энэ ном нь дээд боловсролын харанхуй булангуудыг судлах эдгээр хэцүү асуултуудыг авч үзэх ёстой байсан: оюутны өрийн өсөлт, захиргааны дарамт, сургалтын төсөв багасах, зарим томоохон сургуулиудын залилан мэхлэлт гэх мэт.

Бодит байдал нь зарим нэг зүйлийг эс тооцвол христийн коллеж, их дээд сургуулиуд удирдлага, удирдлагын талаар ярихдаа шашны институцийн загвар, арга барилыг ихэвчлэн ашигладаг. салбарын стандартууд. Христийн оюун ухаанаар удирдуулахыг эрмэлздэг байгууллага нь эдгээр асуултуудад бусдаас өөрөөр хандах ёстой бөгөөд эдгээр хэцүү асуултуудад өөр өөр хариулт өгөх ёстой.

Найдварын зуршилилүү их найдвар төрүүлэхүйц сурган хүмүүжүүлэх арга зүй, сургалтын хөтөлбөрийг уриалсан нь сайшаалтай бөгөөд хэрэгтэй. Гэвч хэрэв Христийн коллеж, их дээд сургуулиуд дээд боловсролын бүдэг бадаг дунд гэрэлтэхийг хүсч байвал харанхуй булангуудыг шийдэж, бүх институт Христийн оюун санаанд шинэчлэгдэх ёстой.

—Дэвид Ж.Дэвис бол Хьюстон Кристиан Их Сургуулийн түүхийн профессор