Сүүлийн үеийн шалгалтын дүнгээс харахад америк оюутнууд математикийн хувьд олон улсын оюутнуудаасаа хоцорч байна.
Боловсролын статистикийн үндэсний төвөөс олон улсын математик, шинжлэх ухааны судалгааны чиг хандлага (TIMSS)-ийг дөрөв, наймдугаар ангийн сурагчдад дөрвөн жил тутамд явуулдаг. 2023 онд 65 боловсролын системийн 650,000 орчим оюутан оролцсон. Үр дүнг тэгээс 1,000 хүртэлх масштабаар хэмждэг. Сингапурын оюутнууд хамгийн өндөр оноо авч, дунджаар 600-аас дээш оноо авчээ. Өмнөд Африк, Кувейт зэрэг бүс нутаг 400-аас бага оноотой байна.
Хамгийн сүүлийн үеийн TIMSS шалгалтаар хэмжсэн хоёр ангийн түвшинд АНУ олон улсын дунджаас 10 ба түүнээс дээш оноо авсан байна. Гэсэн хэдий ч АНУ-ын дөрөвдүгээр ангийн хүүхдүүд математикийн хичээлээр 2019 онтой харьцуулахад 18 оноогоор бага оноо авсан байна. Наймдугаар ангийн математикийн оноо 27 оноогоор буурсан байна.
АНУ-ын боловсролын систем 2019 онд 46-аас 16-аас доошилж, наймдугаар ангийн математикийн шалгалтад хамрагдсан 45 орноос 24-т бичигдэж байна. Математикийн улсын дундаж үзүүлэлт Их Британийнхаас давж байсан бол Америкийн наймдугаар ангийн сурагчид Арабын нэгдсэн улсын дунд бичигдэж байна. Эмират ба Израиль. Дөрөвдүгээр ангийн математикийн дундаж оноо 2019 оноос хойш бусад 12 орноос хоцорчээ.
Бусад туршилтууд ижил төстэй буурах хандлагыг харуулсан. 2023 онд Боловсролын статистикийн үндэсний төвөөс хоёр жил тутамд явуулдаг Боловсролын ахиц дэвшлийн үндэсний үнэлгээ (NAEP) нь Америкийн 13 настай хүүхдүүдийн математикийн дундаж оноо өмнөх үнэлгээтэй харьцуулахад 9 оноогоор буурсан болохыг тогтоожээ. Үүний өмнөх жил Олон улсын оюутны үнэлгээний хөтөлбөр (PISA) нь 15 настай сурагчид математикийн жишиг үзүүлэлт болох 472 онооноос дунджаар 7 оноогоор доогуур оноо авсан нь 2018 оны PISA шалгалтын үеийнхээс 13 орчим оноогоор бага оноо авчээ.
Математикийн оноо огцом буурч байгаа нь 2015 оноос хойш ижил хурдацтай буурч байгаа шинжлэх ухаан зэрэг бусад хичээлүүдэд харагдахгүй байна. Брайн Галвин, онлайнд суурилсан боловсролын дэмжлэг үзүүлэх Varsity Tutors хөтөлбөрийн ахлах ажилтан, математикийн ” “Барилгын хамгийн чухал сэдэв” гэж сургуулиуд хаагдах үед ялангуяа эмзэг болгодог. 2020 оны хавар тахал дэгдэх үед АНУ-ын улсын сургуулиудын 77 хувь нь зарим буюу бүх ангиа онлайнаар шилжүүлсэн байна. Ихэнх сургуулиуд 2021 онд биечлэн сургалтад хамрагдсан.
Иргэний дайны талаар суралцах нь Францын хувьсгалын тухай ойлголтоос хамаарахгүй тул түүх гэх мэт хичээлд оюутнуудыг гүйцэх нь илүү хялбар байдаг гэж Галвин хэлэв. Математик бол тийм ч өршөөлгүй.
“Би хуучин сургуулийн зул сарын гацуур гэрлийг ашигладаг зүйрлэл юм. Нэг чийдэн унтарвал бүх утас унтардаг” гэж Галвин хэлэв. Оюутнууд арифметикийн суурь мэдлэгтэй маш их бэрхшээлтэй тулгардаг тул их сургуулийн багш нар оюутны хэрэгцээг үнэлэх арга барилаа өөрчилсөн. Сүүлийн 18 сар орчмын байдлаар багшийн байгууллага оюутнуудыг хоёр түвшний арифметикийн хичээл дутуу байна гэж үзэж байна.
Цар тахал нь оюутнуудыг түгжрэлийн үеэр чухал барилгын блокуудыг алдахад хүргэсэнгүй. Одоо олон дүүрэг багшийн хомсдол, архаг тасалдалтай тэмцэж байгаа бөгөөд энэ нь жилд дор хаяж аравны нэгээс багагүй хичээл тасалддаг. Америкийн аж ахуйн нэгжийн хүрээлэнгийн 1-р сард гаргасан тайланд архаг ажил таслалтын түвшин 2018 онд 15 хувь байсан бол 2022 онд 28 хувь болж өссөн байна. 2023 онд энэ үзүүлэлт буурсан ч тахлын өмнөх үеийнхээс дээгүүр хэвээр байна.
Судалгааны зохиолч Нат Малкусын хэлснээр, TIMSS-ийн хамгийн сүүлийн шалгалт нь Америк “амжилтын зөрүүгээрээ онцгой ялгаатай” байгааг харуулж байна. TIMSS-ийн мэдээллээс үзэхэд АНУ-д хамгийн өндөр болон хамгийн бага амжилттай дөрөвдүгээр ангийн сурагчдын онооны зөрүү бусад 49 боловсролын системтэй харьцуулахад өндөр байна.
Үр дүн буурч байгаа хэдий ч математикийн дундаж үзүүлэлт буурсан нь ангийн хямралыг илтгэдэггүй гэж зарим шинжээчид үзэж байна. Алабамагийн их сургуулийн математикийн боловсролын профессор Жим Глисон TIMSS-ийн олон оролцогчид Сингапур, Хонг Конг зэрэг нэг төрлийн хүн амтай бүс нутагт амьдардаг болохыг тэмдэглэв. Глисон боловсролын системийг харьцуулах нь “АНУ-ыг бүхэлд нь Цахиурын хөндийтэй харьцуулахтай адил” гэж хэлэв. Туршилтын үр дүн нь АНУ-ын боловсролын тогтолцооны олон талт байдлыг харуулж байна гэж тэр үзэж байна.
AEI-ийн Малкус амжилтын зөрүү, ялангуяа сүүлийн 10 жилийн хугацаанд ихсэж байгаад санаа зовж байна.
“Амжилтын зөрүү тархаж байгаа нь багагүй хугацаанд үргэлжилж байгаа бөгөөд наад зах нь шинжлэх ухаанд тахлын улмаас улам дордсон” гэж Малкус хэлэв.
Архаг таслалт, багшийн хомсдол зэрэг тахал өвчний шинж тэмдгийг арилгах нь математикийн дундаж оноог сайжруулж чадна гэж Малкус үзэж байна. Гэвч амжилтын зөрүүг засах нь тодорхой шийдэлгүй юм шиг санагддаг.
Шинэ оны эхэнд тэрээр Боловсролын ахиц дэвшлийн үндэсний үнэлгээний үр дүн түүний сэжиглэлийг батлах байх гэж найдаж байна: “Миний айдас бол NAEP-ийн дундаж үзүүлэлтүүд буурч байгааг харахгүй байсан ч бид үүнийг харж магадгүй юм. амжилтын зөрүүгийн өсөлт үргэлжилсээр байна.”