НИК ЭЙХЭР, ХӨТӨЛБӨР: Өнөөдөр 1-р сарын 13-ны Даваа гараг. Өглөөний мэнд! Энэ бол Дэлхий ба түүний доторх бүх зүйл сонсогчдын дэмжлэгтэй ДЭЛХИЙН радио. Намайг Ник Айхер гэдэг.
МЭРИ РАЙЧАРД, ХӨТӨЛБӨР: Би бол Мэри Рейчард. Дараагийнх нь ДЭЛХИЙН Түүхийн Ном. Өнөөдөр хоёр онгоц осолдож, зорчигчдыг аврахын тулд амиа өгсөн хэд хэдэн зоригтой баатрууд. ДЭЛХИЙН Эмма Перли ийм түүхтэй.
CBS NEWS-ийн тайлан: Эдгээр зоригтой нисдэг тэрэг Цагаан ордноос нэг милийн зайд үдээс хойш аварсан. Эйр Флорида компанийн 90 дугаар онгоц хөөрөхдөө цасан шуурганд осолджээ. Гүүр мөргөсөн. Энэ бол Потомак голын хажууд байрлах доорх дүр зураг дээр нисдэг тэрэгнүүд эргэлдэж байгаа аймшигтай дүр зураг юм.
МЭДЭЭ: Дүүргийн цагдаа, эмнэлгийн удирдлагууд Арланд Уильямс Эйр Флоридагийн ослын баатар байсан эсэхийг одоо ч хэлж чадахгүй байна …
ЭММА ПЕРЛИ: Аудио нь CBS News болон Walter J. Brown Media Archives-аас авсан. 1982 оны 1-р сарын 13-ны өглөө Вашингтон хотод шуурга болж, замуудыг 6 инч цасаар хучжээ.
Банкир Арланд Уильямс Флорида руу нисэхээр Вашингтоны үндэсний нисэх онгоцны буудал руу явж байна. Хэдэн цагаар хойшилсон бөгөөд эцэст нь багийнхан явах эрхийг авах хүртэл цардмал дээр сууна.
Онгоц бусад онгоцны урт дараалалд хүлээхийн тулд хөөрөх зурвас руу эргэлддэг. Цас ширүүсэх тусам далавчны дагуу мөс үүсдэг. Нисгэгч болон нэгдүгээр офицер хөдөлгүүрийн мөсийг арилгах системийг асаахыг үл тоомсорлодог. Тэдний аль нь ч цастай нөхцөлд нисэх туршлагагүй. Нислэгийн бусад хоёр зорчигч нь нисгэгч Жо Стайли болон түүний нарийн бичгийн дарга Никки Фелч нар юм.
16:00 цагт хөөрөх цаг ирлээ. Mayday Air Disaster-ийн дууг эндээс үзнэ үү.
СТИЛЕЙ: Би хөөрч буух зурвасын хагаст маш их сандарсан. Биднийг агаарт гарахад тэр онгоц хэвийн нисээгүй нь бараг л тодорхой болов. Тэгээд би Никки рүү эргэж хараад “Бид үнэхээр асуудалтай байна” гэж хэлэв.
Онгоц чичирч, өндрөө алдаж эхэлдэг. “The Weather Channel” сувгийн зөвшөөрлөөр нөлөөллийн өмнөх сүүлийн мөчүүдийн аудиог эндээс үзнэ үү.
АХМАД: Урагшаа, арай ядан өгсөөр… гацаж байна! Бид гацаж байна!
Нэгдүгээр офицер: Бид бууж байна, Ларри!
Ахмад: Би мэднэ!
Онгоц 14-р гудамжны гүүрийг хусахдаа хэд хэдэн машиныг мөргөж, дараа нь Потомак гол руу унасан.
Mayday Air Disaster-аас дахин Стилитэй хамт.
Стилэй: Тэгээд бид ус руу орлоо. Энэ бол жинхэнэ, бодит нөлөө байсан. Гүүртэй нэгээс хамаагүй том. Тэгээд би өөрийгөө харанхуйлж байгаагаа мэдэрсэн. Тэр өдөр би тэр онгоцонд үхнэ гэж бодсон.
Их бие нь мөстэй усанд живдэг. 79 зорчигчоос ердөө зургаа нь амьд үлдэж, тэр дундаа онгоцны сэгэнд орооцолдсон Уильямс багтжээ. Тэд бүгд онгоцны хөвөгч сүүл рүү наалддаг:
Стилэй: Би дээш харвал тэр гүүрэн дээр, хажуугаар нь 10,000 хүн бидэн рүү харж байсан бололтой. Тэгээд бид тэнд хөлдөж үхсэн байлаа. Бүх хүмүүс тэнд зогсож байхад хэн ч юу ч хийж чадахгүй.
АНУ-ын Парк цагдаагийн нисдэг тэрэг амьд үлдсэн хүмүүсийг нэг нэгээр нь аврахын тулд аврах шугамыг буулгаж байна. Нисдэг тэрэг буцаж ирэх бүрд Уильямс аврах хантаазыг эргэн тойрныхоо хүмүүст дамжуулж, аврах анхны боломжийг олж авдаг.
ДУУ: (АВРАХ ҮЙЛ АЖИЛЛАГАА)
Үзэгч Ленни Скутник аврах утсыг барьж чадахгүй сул дорой нэгэн эмэгтэйд туслахаар усанд сэлж байна. Зургаан зорчигчийн тав нь эрэг рүү эсэн мэнд буцаж ирэв. Эцэст нь онгоцны сэг Уильямсыг усан дор живүүлж, аврагчид түүнд хүрч чадахгүй байна.
Хожим нь түүний үхлийн шалтгааныг живсэн нь тогтоогдсон – түүнд өөр ямар ч ноцтой гэмтэл байгаагүй. 14-р гудамжны гүүрийг дахин барьсны дараа түүний нэрэмжит нэрийг мөн өөрчилсөн. Ерөнхийлөгч асан Рональд Рейган тэр өдөр баатарлаг үйлсийнхээ төлөө Скутникийн алтан амийг аварсан одонгоор шагнажээ. Мөн тэрээр нас барсны дараа Уильямст ижил медалиар шагнасан.
27 жилийн дараа өөр тэнгэрт гамшиг, гол мөрөн дээр.
Чесли “Сулли” Сулленбергер бол US Airways компанийн ташуурын ухаалаг ахмад юм. Тэрээр өмнө нь АНУ-ын Агаарын цэргийн хүчинд ажиллаж байсан бөгөөд 20,000 цаг орчим нислэгийн туршлагатай. Салли 2020 онд Inc-д өгсөн ярилцлагадаа энд байна.
СУЛЛИ: 2009 оны 1-р сарын 15, бусад 10,000 өдрийн нэгэн адил эхэлсэн. Шууд утгаараа.
Тэр өдөр Салли 155 зорчигчтой Airbus A320 онгоцыг жолоодож байна. Онгоц Нью-Йорк хотын ЛаГуардиа нисэх онгоцны буудлаас 15:30 цагт хөөрнө.
СУЛЛЕЙ: Мөн 1549-р нислэг нь бусад урт нислэгүүдийн нэгэн адил эхний 100 секундэд бүрэн хэвийн бөгөөд онцгүй байсан. Гэвч энэ нь маш гэнэт, тэр үед би үүнийг мэдэж байсан нь миний амьдралын хамгийн муу өдөр болсон.
Онгоц Канадын галуу сүргийг мөргөж, шувууд цохиулж, хөдөлгүүр нь ганхав. Салли нислэгийн удирдагчдад яаралтай буулт хийхийг уриалав. Холбооны нисэхийн удирдлагын газраас авсан аудиог эндээс авна уу.
СУЛЛИ: Өө, энэ бол Кактус 1539. Онгоц шувууд, хоёр хөдөлгүүрийн хүч алдагдсан. Бид ЛаГуардиа руу буцаж байна.
ХЯНАЛТАЙ: Кактус 1529, хэрэв бид танд хүргэж чадвал та 13-р хөөрөх зурваст буухыг хүсэж байна уу?
СУЛЛИ: Бид чадахгүй. Бид Хадсонд хүрч магадгүй.
1982 онд Потомак гол дээр болсон эмгэнэлт явдлын дараа ч Сулли ангидаа зөвхөн онолын усан буултыг хэлэлцсэн. Одоо нисэх онгоцны буудлын хөөрөх зурвас хэтэрхий хол байгаа тул түүнд Хадсон голыг чиглүүлэхээс өөр сонголт үлдсэнгүй. Салли болон түүний туслах нисгэгч Жефф Скайлс нар онгоц тэнгэрт унах үед хурдан ажилладаг. Салли ТХГН-ийн системийг асаана:
СУЛЛИ: Би “Энэ бол ахмад. Нөлөөлөлд автаарай.”
Онгоц унаж, дараа нь усанд сууна. Энэ нь бүрэн бүтэн хэвээр байна.
СУЛЛИ: Хамгийн гайхалтай санамсаргүй тохиолдлоор Жефф бид хоёр яг тэр мөчид бие бие рүүгээ эргэж, тэр үед ижил үгсийг ашиглан “За энэ миний бодсон шиг тийм ч муу байгаагүй!”
Багийнхан аврах гарцаар зорчигчдыг нүүлгэн шилжүүлж, аврах хантааз тарааж, хийлдэг сал байрлуулдаг. Хадсон руу аажмаар живэх үед онгоц руу ус асгардаг.
Ойролцоох завьнууд аврах ажилд туслахаар яарч байна. Сулли өөрөө онгоцыг хоёр удаа шалгаж, хүн бүр гарсан эсэхийг шалгадаг.
Хэвлэл мэдээллийнхэн бараг үхэлд хүргэсэн сүйрлийг Хадсон дээрх гайхамшиг гэж нэрлэсэн. Онгоцны багийнхан эр зориг, хурдан сэтгэн бодох чадвараараа өндөр шагнал хүртжээ. Дараа нь Сулли ослын талаар Конгрессийн сонсгол дээр мэдүүлэг өгсөн. AP News-ээс.
СУЛЛИ: Олон хүний үйл ажиллагааны үр дүнд амжилттай үр дүнд хүрсэн гэдгийг би дэд хороонд дахин хэлмээр байна. Маш туршлагатай, сайн бэлтгэгдсэн багийн хамт олон хүний амь насыг аварсан. Тэд бүгдээрээ багаар ажиллах гайхалтай дүр төрхийг харуулсан.
Энэ бол энэ долоо хоногийн ДЭЛХИЙН Түүхийн Ном юм. Намайг Эмма Перли гэдэг.