Цар тахал амжилтын зөрүүг ихэсгэдэг

| Батжаргал Сэнгэдорж

NICK EICHER, Хөтлөгч: Дараагийн удаа гарна Дэлхий ба түүний доторх бүх зүйл: математикийн асуудал.

Америкийн оюутнууд таван жилийн өмнөхтэй харьцуулахад математикийн хичээлээр хоцорч байна.

WORLD яагаад гэж хэдэн шинжээчээс асуув. Сурвалжлагч Мэри Мунси бидэнд түүхийг хүргэж байна.

БРАЙАН ГАЛВИН: Энэ нь оюутнуудад туслах нэг ангийн багшаас хамаагүй илүү юм

Мэри Мюнси: Брайан Галвин бол онлайн сургалтын хөтөлбөрийн гүйцэтгэх захирал юм. Энэ нь математикийн бэрхшээлтэй оюутнуудад зориулсан сургалтын төлөвлөгөө гаргадаг. Энэ нь оюутнуудын өмнөх жил сурах ёстой зарчмуудыг хамардаг байсан ч одоо тэд хоёр ангийн түвшинд байнга ухрах ёстойг олж харж байна.

ГАЛВИН: Математик бол барилгын материалын хамгийн дээд ур чадвар юм

Тэр Женга шиг: Хэрвээ сурагч тавдугаар ангидаа холимог тоотой тэмцэж байгаа бол гуравдугаар ангидаа нийтлэг хуваагч олохыг эзэмшээгүйгээс болсон байж магадгүй.

ГАЛВИН: Та Женга цамхагийг аваад, бид хэд хэдэн самбарыг сугалж авснаар гэнэт чичирсэн суурьтай болсон.

Энэ нь оюутнуудын урмыг хугалж, өмнөх ойлголтуудыг эзэмших шаардлагатай шинэ ойлголтуудыг сурахад улам бүр дорддог.

ГАЛВИН: Би үүнийг ойлгохгүй байх түвшин бий. Би яагаад ойлгохгүй байгаагаа ойлгохгүй, үргэлж л хоцрох болно. Тиймээс олон оюутнуудад бага зэрэг нийлмэл найдваргүй байдал байдаг гэж би бодож байна.

Түүх гэх мэт бусад хичээлүүдэд Иргэний дайны шалгалтанд сайн дүн авахын тулд оюутнууд Америкийн хувьсгалын талаар мэдэх шаардлагагүй. Эсвэл номонд контекстийн хувьд өнгөрсөн жилийн ном бараг хэрэггүй байдаг тул тэд уран зохиолын дундуур гулгаж болно.

ГАЛВИН: Маш цөөхөн хүн “Би шинжлэх ухааны хүн биш, би уншдаг хүн биш” гэж хэлдэг, гэхдээ энэ нь “Би математикийн хүн биш” гэсэн бидний үгсийн сангийн зүгээр л нэг хэсэг юм.

Боловсролын статистикийн үндэсний төвөөс дөрвөн жил тутамд дэлхийн хэмжээнд 650 мянга орчим сурагчдад математикийн шалгалт өгдөг. Энэ жил дөрөв, наймдугаар ангийн хүүхдүүдээс шалгалт авсан.

Үр дүн? 2019 оноос хойш эдгээр оюутнуудын оноо 3 орчим хувиар буурч, манай оролцогч бусад орнуудын дунд эхний 25 хувиас дээгүүр байрт орсон байна.

ГАЛВИН: COVID үнэхээр төгс шуургатай байсан.

Виртуал анги танхим, зайн сургалтад өргөн найдлага тавих нь хоёр өөр хичээлийн жилийг хамарсан бөгөөд оюутнууд буцаж ирэхэд олон багш нар буцаж ирээгүй.

ГАЛВИН: Та илүү олон орлон багштай байсан бөгөөд багш нар сурагч яг хаана байдгийг ойлгож, хувь хүний ​​анхаарал, энэ бүх нөхцөл байдалд анхаарлаа хандуулж чаддаг байсан гэдгийг та мэднэ.

Гэхдээ COVID нь цорын ганц хүчин зүйл биш юм. Мэдээлэл нь математикийн онооны уналт огтхон ч биш байгааг харуулж байна.

NAT MALKUS: Миний санаа зовоож буй гол асуудлын нэг бол шилдэг мэргэн буучид болон доод онооны зөрүүг нээх явдал юм.

Нат Малкус бол Америкийн аж ахуйн нэгжийн хүрээлэнгийн боловсролын ажилтан юм.

МАЛКУС: Тиймээс 90-р хувь ба 10-р хувийн хоорондох зөрүү тахлын эсрэг дөрөвдүгээр ангид эрс нээгдсэн, учир нь бага оноо авсан оюутнуудын оноо эрс буурсан. Хамгийн өндөр оноо авсан оюутнууд байсан газраа бараг л үлдсэн.

Өөрөөр хэлбэл, түгжигдэхээс өмнө математиктай тэмцэж байсан хүмүүс одоо үнэхээр хэцүү байна. Малкус хэлэхдээ тахал нь уналтад нөлөөлсөн нь гарцаагүй, гэхдээ …

МАЛКУС: Эдгээр оноо дунджаар 12 жилээр буурч байгааг бид харж байна.

Мөн хамгийн өндөр амжилт үзүүлсэн ба хамгийн бага амжилтын хоорондох ялгаа улам бүр нэмэгдэж байна.

МАЛКУС: Та оноог цаг хугацааны явцад анхааралтай ажиглавал тахал өвчин гараад зогсохгүй илүү олон зүйл байгаа гэж би бодож байна.

Гар утасны хэрэглээ нэмэгдсэнээс авахуулаад “Хүүхэд үлдэхгүй” киноны төгсгөл хүртэл янз бүр байгаа. Гэхдээ Малкус үүнийг ярвигтай гэж хэлсэн.

МАЛКУС: Энэ 2012, 2013 оны он цагийн хэлхээсийн хаа нэгтээ хит болсон олон түүх байдаг бөгөөд энэ нь үнэндээ үүнийг тайлбарлаж болохуйц, тэдгээрийн аль нь болохыг би чадахгүй, та эдгээр шалгалтын онооноос л тодорхойлж чадахгүй.

Бусад эрдмийн шалгалтууд ижил төстэй бууралтыг харуулж байгаа бөгөөд өөр улсын шалгалтын үр дүн дараагийн хэдэн долоо хоногт гарах болно. Үүнийг Боловсролын ахиц дэвшлийн үндэсний үнэлгээ гэж нэрлэдэг ч багш нар үүнийг “Үндэстний тайлангийн хуудас” гэж нэрлэдэг.

Энэ нь хоёр жилд нэг удаа болдог тул 2022 онд тахлын дараах тоогоор тогтоогдсон байна. Малкус энэ нь тахлын дараа математикийн оноо буурсан ч тогтвортой хэвээр байна гэж найдаж байгаа ч тэр тодорхойгүй байна. Тэрээр амжилтын зөрүү нэмэгдэх болно гэж найдаж байна.

Сургуулиуд ердийн хэвшилдээ эргэн орж, Галвин шиг сургалтын үйлчилгээнд хөрөнгө оруулалт хийснээр тахлын уналт буцах боломжтой гэж Малкус үзэж байна.

ГАЛВИН: “Хөөе, чи мэднэ дээ, миний хүүхэд энэ чиг хандлагын нэг хэсэг нь тэд маш их хоцрогдсон” гэж бодох нь аймшигтай зүйл юм. Гэхдээ хэрэв та олж чадвал тэдний тэмцлийн гол шалтгааныг оношлох боломжтой. Энэ нь үнэхээр бодитой болдог.

WORLD-д сурвалжлага хийж байна, би бол Мэри Мунси.