Дарханы замыг шинэчлэх ажил эхлээд нэг жил болох гэж байна. Замын ажлыг 5 багц болгон хувааж, багц бүрт сонгон шалгаруулалтыг хийсэн байдаг. Ингэхдээ таван Хятад компани сонгогдсон. Өмнөх оны арваннэгдүгээр сард хоёр эгнээ замыг шинэчлэн хүлээлгэн өгөх ёстой байсан. Гэвч одоог хүртэл замын ажил удаашралтай байгаад иргэд бухимдалтай байгаа юм. Дарханы зам ажлын үйл явц, нөхцөл байдлын талаар Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн авто замын ажлын зөвлөх С.Очирбатаас тодрууллаа.
-Дарханы замын ажил хэзээнээс албан ёсоор эхэлсэн бэ, одоо нөхцөл байдал ямар төвшинд байна?
-Дарханы замыг үндсэн таван багцад хуваасан байдаг. Баруун аймаг салах тойрог уулзвараас Хар модот давааны ар хүртэлх 37.26 км, Хар модот давааны араас Урьханы 45.5 км, Урьханаас Сүмбэрийн уулзварын 45.74 км, Сүмбэрийн уулзвараас цайдамын хөндийн 45.08 км, Цайдамын хөндийгөөс Дарханы тойрог уулзварын 30.53 км хүртэлх таван багц хэсэг дэх зам юм. Өнгөрсөн оны зургадугаар сарын 19-20 өдрүүдэд нэг жилийн хугацаанд Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн авто замыг хүлээлгэн өгөхөөр гэрээнд гарын үсэг зурсан. Гэрээнд гарын үсэг зурснаас хойш зургаан сарын дотор хучилттай болгон гэж заасныг хүмүүс 11-р сард бүрэн дуусч хүлээлгэж өгнө гэж ташаа ойлгосон байх. Одоогоор нэг, гурав, тавдугаар багц хэсэг дэх замын ажлыг Монгол талын туслан гүйцэтгэгч компанийн ажилчид хийгээд явж байгаа. Харин дөрөв болон тавдугаар багцыг авсан Шинжааны хоёр компани Монголд туслан гүйцэтгэгчгүй тул хөл хорионы улмаас замын ажлаа түр зогсоосон байдалтай байна.
-Багц хэсэг бүрийн замын гүйцэтгэл хэр хэмжээнд үргэлжилж байгаа вэ?
-Багц 1, 3, 5-ын ажил 24-45 хувийн гүйцэтгэлтэй байна. Харин хоёр болон дөрөвдүгээр багцын хэсэг дэх ажил 8-9 хувийн гүйцэтгэлтэй байгаа. 2 болон 4 дэх багц хэсгийн замыг Шинжааны компани дангаараа авсан бөгөөд 90 километр гэсэн үг. Энэ нь нийт ажлын 50 хувь. Тухайн компаний гүйцэтгэл муу байгаагийн шалтгаан нь хэд хэдэн зүйлтэй холбоотой. Анх тендэрээ хямд үнээр авсан тул туслан гүйцэтгэгч компаниудтайгаа үнэ өртгийн хувьд тохиролцоогүй. Үүнээс үүдэн тухайн компани Монголд туслан гүйцэтгэгчгүйгээр ажлаа явуулж байсан. Хөл хорио тогтоосноор Монголд ирж ажлаа хийх боломжгүй болсон тул замын ажил зогсоо байдалд шилжээд буй юм. Харин бусад гурван багцын компаниуд туслан гүйцэтгэгч компанитай учраас ажлаа одоо хэвийн үргэлжлүүлж байгаа.
-Одоогоор Монгол талын туслан гүйцэтгэгч компаниуд хэрхэн ажиллаж байгаа вэ?
-Одоогоор замын ажилд монгол компанийн нийт 360 хүн ажиллаж байна. Тэд зөвхөн гүүр хоолойн ажил, замын далангийн өргөтгөл, суурь үеийн ажлуудыг гүйцэтгэж байгаа. Харин хучилт, асфальт болон цементээр бэхжүүлсэн суурь хийх зэрэг нарийн ажлуудыг Хятад компанийн мэргэшсэн инженер техникийн ажилтнууд, операторууд үргэлжлүүлэх ёстой.
-Засгийн газрын хуралдааны үеэр Дарханы замын ажилд 105 хятад ажилтныг оруулж ирэх талаар яригдсан. Энэ талаар мэдээллийг өгөөч?
-Төлөвлөгөө ёсоор монгол ажилчдын хийх ажил дуусч байгаа. Тусгай техник хэрэгсэл дээр ажиллах хятад ажилчид орж ирэхгүй байвал замын ажил дахиад л зогсоно. Иймд Дарханы зам дээр ажиллах 105 хятад голлох ажилтнуудыг оруулж ирэх асуудлыг тавьсан ч шийдэгдэхгүй байсаар л байна. Тэрнээс биш ямар ч шалтгаангүйгээр хятад иргэдийг олноор нь оруулж ирэх гэсэн зүйл огт биш юм.
-Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн авто замыг хэдэн сард хүлээлгэж өгөхөөр байна вэ?
-Тухайн нэг, гурав, тав дахь багцын замын ажлыг есдүгээр сарын 30 гэхэд хүлээлгэж өгөхөөр ярьсан. Гэхдээ тухайн хэсгүүдэд монгол ажилчдын хийх ёстой ажил дуусаж, хятад ажилчдын хийх үндсэн ажлууд үлдэх юм. Хэрэв хөл хорио тавигдахгүй бол тухайн хэсгийн замын ажлууд ч зогсож, тогтсон хугацаанаас хойшлох эрсдэлтэй.
-Зарим газраар үндсэн замыг хааж, түр замаар иргэд зорчиж байгаа шүү дээ. Тухайн замуудад эвдрэл, гэмтэл их гарч байгаа байх. Түр замуудад засвар, арчилгаа хийгдэж байгаа юу?
-Ажил нь хэвийн үргэлжилж байгаа хэсгүүдийн хажуугаар түр зам гарсан. Түр замыг байнга арчилж, усалгаа хийж байна. Харин хоёр болон дөрөвдүгээр багц дахь хэсэгт үндсэн замаараа иргэд зорчиж байгаа. Гэвч түр замаар өдөртөө хэдэн мянган машин зорчдог учраас хүндрэлүүд үүсэж байгааг ажилчид хэлсэн.
-Улсын төсвөөс Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн замд хэчнээн хэмжээний хөрөнгө төсөвлөсөн бэ?
-Улсын төсвөөс 62 гаруй сая ам.доллар зарцуулахаар төсөвлөгдсөн. Нийт 204 километр зам шинэчлэн тавих юм.
-Туслан гүйцэтгэгч байхгүй, ажлын хангалтыг муу биелүүлсэн хятадын компанитай хариуцлага тооцож, гэрээгээ цуцлах боломжтой юу?
-Багц 2 болон Багц 4 хэсэгт тодорхой хэмжээний ажил хийгдсэн. Гэрээг цуцлах тохиолдолд гүйцэтгэгч талаас хуулийн байгууллагад гомдол гаргах, төслийн санхүүжилт татагдах, дараагийн гүйцэтгэгч шалгарах хүртэл хугацаа алдах эрсдэлтэй учраас энэ асуудлыг асуудлыг хойшлуулаад байна.
Ц.Янжиндулам
40 сэтгэгдэлСэтгэгдэл бичих
Энэ с.очирбат гэх үхээрийг голомтоороо үхээрийн оронлуу тонил
ДАРХАНЫ ЗАМЫН АЖИЛ ӨНГӨРСӨН ЮУ Ч ХИЙГЭЭГҮЙ ЗҮГЭЭР Л ХОРЛОН СҮЙТГЭХ АЖИЛЛАГАА БОЛСОН ИЙМ ЮМНУУДЫГ МОНГОЛ ТӨРИЙН ЭСРЭГ МОНГОЛЫН АРД ТҮМНИЙ ЭСРЭГ ХОРЛОН СҮЙТГЭХ АЖИЛЛАГАА ЯВУУЛСАН ГЭЭД АЛАХ Ч БАГАДАНА ҮХСЭН АЦНЫХ НЬ 80 СМ ЗУЗААН 4 ЭГНЭЭ ЗАМ ПИЗДАА МИНЬ өчнөөн хүний амь нас эд хөрөнгийг иймэрхүү пиздаа нараас нэхнэ дээ өнгөрсөн жил 11сард ашиглалтанд өгнө гэж бүлт бүлт хуцаж байсан хүн дүрстэй хүүрнүүд олон хүний ****** идэж байгаадаа тэр замаар явсан орос монголгүй хараалж байгаа ийм юм хийсэн хулгайчууд яавч олигтой явахгүй өөрсөдөө болон үр хү
ЭНэ хүн 90-ээд онд л гэнэт нэлээн хөрөнгөжсөн. За яахав ажлаа сайн хийсэн гэхэд одоо энэ замын салбарын хөгжлөө хар. Үнэхээр аймар муу. Ямар ч сэтгэлгүй зам барьцгаадаг. Бороо ороод л байхгүй болдог. Арай өөрөөр зөвлөмөөр байнаа ахаа.
Энэ чинь хятадын төлөөний хятад шүү дээ. Орж ирснийг нь шаргынхан сайн мэднэ, байнга ярина. Мөн хүнээ олох юм даа!!
manai uls odoo bqqs nii onigoo shig buh eum har hyatad deer ochood bdg bolloo. tusgaar oron mqn uu
Hytad gehguigeer mongolchuud oorsdoo hiilguuleech
Юу яриад бгаа юм бэ яагаад монголчууд чадахгүй гэж цалинг нь шударга өгвөл юуг ч хийж чадна за юу
Canaa zub bol zaya zub gedeg bizdee manai zalyychyyd hiibel yun bolohgvi gej chadna ta nar l eh oronch cetgel dytaadl hyatad geed bgaa bolohooc manai zalyychyydiig zub zaagaad uguh mungiig n uguud baibal yug ch chadna ta nart eh ornoo gecen cetgel chini l dytaad hugjvvlie gej bodohgvi bgaac ih ch ajil hoisoo tatagdaad bn
Тусгай техник хэрэгсэл дээр ажиллах ***** гэж ацаа хуцаад байгаам бээ!Тэр байтугай солонгост монголчууд сүүлийн үеийн тоног төхөөрөмжин дээр гаргууд ажилладаг шдээ.Хүмүүсээ сургаач ээ!!
China ajilchid orj ireheer yaachaad baigaan be. Yund ni aigaad shees aldaad baigaan. Tegvel ter ajil chanartai hiih mongol ajilchid haan bn. Tsagt barigdaj ajil huuj chadahgui hunii ug sonsood ajil hiij chadahgui ulbiisun arhi uuj tamhi baaguulsan heden nuhud chin ajil hiihgui ajilaas hosh suusan nuhud yuch hiij chadahgui shu dee
Monģol hun zàm tàvij chagahgui yum uu
анхнаасаа чадахгүй байж яах гэж замаа хуулсан юм
БҮХЭЛ БҮТЭН УЛС БАЙЖ ГАНЦ ЗАМ БАРЬЧИХАЖ ЧАДАХГҮЙ, ХУЖААНУУДЫН АМЫГ ХАРААД СУУЖ БАЙДАГ. ЗҮВ ЗҮГЭЭР БАЙСАН ЗАМЫГ ЭВДЭЖ МӨНГӨ ИЛДЭГ ЛАЛАРЫН ТӨР. МАНАН СӨНӨТҮГЭЙ!
Zam barihad tehnolog heregtei bas medleg heregtei hen durtai ochiij devseed baidag ajil bish. Sain zam baiguulaad avchuul chi bolon chinii turluud chin esen mend yavna. Hamgiin engiin jishee shuu. Tegeed daraagiin jishee ni sanhuu mungu ediin zasgiin hemnelt geh met...
Тэр ор ирэх гэж байгаа хятадууд нь бүгд луйварчид . өнгөрсөн жил туслангаар ажилласан монгол компаниудад нэг ч төгрөг төлөөгүй хулихдаад алга болсон.
Ter gereegee l sain hiildee. Tegeed l boloh asuudal
Hytad tundert ylsan uchiraas hun amaa uursduu zohtsuulna,
Haanahiin ajil baih ni hendch hamaagui
Хийхгүй хүнд шалтаг олон гэдэг дээ Хуцалгүй АХБ тайгаа зайлаад өг
Чадөхгүй бол чинь ДЭЭРЭЭ. СУУДЛАА ОЛОХГҮЙ БОЛ ....гэдэг чинь энэ дээ fuck юмаа
Иймэрхүү малнжуд байгаа цагт Монгод улс хөгжин дэвшихгүй нь тодорхой шүү Монгол хүнд боломж өгвөл мэдэхгүй чадахгүй гэх зүйл байхгүй Монгол улсад гай болсон ноход зай болж зайл
Haan baigaan ter mongil geed baigaa hunsuud chin ajil hiihgui hukgaa hiin. Ajliin tsagaa barihgui. Tsagt barigdaj suraagui. Huneer yumaa hiilgeed zaalgaad av daraa ni hii
Монгол ажилчид шөнөжингөө покер тоглох нь тоглоод, архи уух нь уугаад тэгээд өглөө ажилдаа гарцгаахгүй. Бүгд биш байх л даа. Гэхдээ 80% нь ийм л байгаа.
Yaag tiim bugd togloj ajliin tsag alj baigaa
Өчнөөн хүнийг гадаадаас авчираад болоод байгаа юм чинь зам тавих ажлын удирдлагын 105 хятадыг авчираад эмнэлгийн хяналтанд Дарханы замаа бариачээ,олон зуун ажилчин хятад биш удирдлага нь шүү дээ.Энх-Амгалан сайд гэж юу ч хийдэггүй хоолны сав юм.
харин тиймээ. хэдэн приус нь эвдрээд дууслаа
Мэдээж Тасганы 0,8 км замыг 14 хонож байгаа юм чинь дарханы 200 г бол 3000 хоногт хийнэ шүү дээтэгээд чанаргүй Муугаа мэдэхгүй Монголчууд өөрсдөө хийнэ л гэж томроно яг үнэндээ ажил хийх хүн монголд цөөн л байгаа байх ихэнх нь залхуу оюун болоод биеийн хомсдолд орсон шүү дээ
Tiim shuu daahgui nohoi buluu huraan gedeg. Chadah huneer ni hurdhan hiimgeed surah ajilaa suraad hurdan gargah heregtei. Yamarch medleg baihgui malnuud tegj nuuree nuugaad comiin araas tseejee deldej baigaan medleggui, hugshun huuchinsag uzelten humsuud l tegj baugaa ternees bush joohinch gesen yum unshaad naad tsaadhiig oilgoh saluus ingehgui
Arhi uuj ajil hiideggui ni unen bizdee Chaddagaar ni hurdan hiilgeech Yundaa hulchiidag bnaa Songuuli uu
Бүхэл бүтэн улс байж хэдхэн км зам тавьж чадахгүй байхдаа яахавдээ өчнөөн хөрөнгө гаргасан юм бнлээшдэ наад хөрөнгнөас нь идэхээ болиод улсын ажлыг чанартай хурдан хийж сур
Za chi bitegii shaa yuuch hiij chadahgui yum baij hudlaa uls muls gej hutsaj gene. Ene uksad chi yu hiij giiguulsiin hudlaa ingej bitegii giinaa
Оорсдоо замаа хийх хэрэгтэй тийм хун хуч хэрэгтэй бол цэргийн ангигуудаа дайчлаж болохгуй юм уу халагдаад явбал монготэй халагдан шуу дэ хуний новой идхээр оорийн новой ** гэдэг биз дэ
yu hucaad bgaa muu erliiz ve
Монгол компаниуд хагас дутуу чанар муутай хийх боловч санхүүжилт нэхээд л хэтчинэ шүү дээ. Мөнгө төгрөгний асуудал хүнд байгаа юм биш үү. Монгол замын барилгынхан одоо сурч байгаа, цаашид сайн хийж сурах байх. Тэр хүртлээ Чаддагаар нь хийлгээч. Ард олонч юмуу энэ эсэргүүцээд байгаа худлаа ''эх орончид'' юу ч мэдэхгүй, нөхцөл байдлыг ойлгохгүй байж дуугүй л суул даа. Хятад мэргэжилтнүүдээ оруулж ирж энэ замыг шуурхай хийж бүтээх хэрэгтэй. 200 гаруй км зам богино зам биш.
Тийм шдээ юуч мэдэхгvй юмнууд
болиоч чи
Za mongolchuudaar hiilgeegui ni deer ene tendehiin chuluu modig ni zuuguud l zagnuulad guij yavsan ni deer tegehgui bol zam hiine gej tam bolgood hayana
өчнөөн ажилгүй залуус бн, удирдлага нь сайн бол мэргэжилгүй ч хүн хийдэг юм байна лээ ш дээ оюутнууд зун зам дээр л өнжлөө гэдэг,юун хятад
монголчууд замаа хийх чадвартай болсон шүү
Ажлаа мэдэхгүй яамны хог шаарнууд үндэсний автозамын компаниудыг үнэн доош нь хийж байна. Яамныхан идэж уух мөнгөө л бодож хятадуудыг оруулж ирэх гэж байгаа юм. 200-хан км замыг монголчууд өөрсдөө барьж чадахгүй гэнээ?????!!!!!