УИХ-ын гишүүн Б.Жавхлан: Бид эдийн засгийн хүнд сорилттой нүүр тулсан. Энэ давахгүй даваа биш. Бид давна. 2020, 2021 онд бид хэмнэлтийн горимд шилжих нь. Эхний хагас жилийн байдлаар төлбөрийн тэнцэл -1.1 тэрбум төгрөг болсон байна. Өнгөрсөн жилийн өдийд нэмэхтэй байсан. Нүүрсний экспорт өнгөрсөн жилийнхтэй харьцуулахад, 9 сая тонноор тасарчихсан. Валютын нөөц оны эхэнд 4.3 тэрбум байсан. Одоо 3.5 болчихсон. Энэ бүхний нөгөө талд төсвийн орлого тэр хэмжээгээр тасарч байгаа нь тодорхой.
Дэлхий дахинд сорилт тулгарч байна. Энэ үед улс орон болгон өөр өөрсдийн нөөц бололцоогоо дайчилж ажиллаж байгаа нь харагдаж буй. Энэ хүнд үед биднийг аваад гарчих нэг томоохон боломж нь алтны сектор байдаг. Алт үйлдвэрлэл. Тиймээс би УУХҮ-ийн сайд Г.Ёндонгоос асуух гэсэн юм. Алтны үйлдвэрлэлийг богино хугацаанд яаж дэмжиж, дараагийн шатанд гаргаж, валютын нөөцийг нэмэгдүүлэх вэ. Уг нь тийм боломж байгаад байдаг. Та ямар шийдвэртэй арга хэмжээ авах вэ. Мэргэжлийн хүний нүдээр яаж харж байна. Нүүрснээс хамааралтай доголон эдийн засагтай яваад байж боломгүй байгаа юм.
Хоёрдугаарт, Л.Халтар сайдад амжилт хүсье. Дарханы замыг хариуцаж, ажлын хэсгийг нь ахалж, мэдэж байгаа мэргэжлийн хүн сайд болж байгаад баяртай байна. Танд судлаад байх шаардлага байхгүй. Энэ дөрвөн жилийн хугацаанд бүтээн байгуулалт яаж явах вэ. Одоо эхэлсэн ажил хэзээ дуусах вэ. Дараагийн замын ажил хэзээ эхлэх юм бол. Хятад мэргэжилтнүүд нь хэзээ орж ирэх гэж байна. Та санаа зоволгүйгээр тодорхой зүйл хэлээд өгөөч.
УУХҮ-ийн сайд Г.Ёндон: Үндсэн ордуудыг, Цагаан суварга, Хармагтай мэтийн ордын үйл ажиллагааг нэмэгдүүлж байж энэ асуудлыг шийднэ.
ЗТХ-ийн сайд Л.Халтар: Б.Жавхлан гишүүний асуултад хариулъя. Нөхцөл байдал жаахан хүнд байгааг бүгдээрээ мэдэж байгаа байх. Б.Жавхлан гишүүн надаар нэг хугацаа хэлүүлэх гээд байна. Би ойлгож байна аа, ард түмэн хүсэж байгаа. Зам, барилгын ажилд дагаж гарч ирэх хүндрэлүүд нэмэгдсэн. Үүнийг бид бүгдээрээ ойлгох ёстой. Хамгийн наад зах нь Монголд цементийн хомсдол үүсчихлээ. Дарханы эхний ээлжийн 2 урсгалтай замыг ашиглалтад оруулахад 55 мянган тонн цемент хэрэгтэй байгаа. Үүнийг дотоодын цементийн үйлдвэрүүдээс нийлүүлэхэд жаахан хүндрэлтэй байна.
Хоёрдугаарт, цар тахалтай холбоотойгоор БНХАУ-аас орж ирэх мэргэжилтэн, инженерүүдийн Монголд ирэх хугацаа хойшлогдсон. Уг нь 2019 оны төгсгөлд төлөвлөхдөө 2020 оны гуравдугаар сарын 15-ны үеэр орж ирээд, ажлаа эхлэх болов уу гэж байсан. Харамсалтай нь санасанаар болсонгүй, нөхцөл байдал өөрөөр эргэлээ. Өнөөдрөөс эхлээд цөөн ч гэсэн мэргэжилтнүүд орж ирж эхэлж байна. Энэ бол тавдугаар багцын мэргэжилтнүүд. Гишүүн асуусан учраас тодорхой хэлье. 1, 3, 5 гэсэн багцын ажил нааштай байгаа. Хамгийн гол ажил болох гүүр, ус зайлуулах хоолой, мал амьтны гарц барих. Энэ ажлыг тэр болгон хүн хийж мэддэггүй юм аа. Харахад, тоос манаруулаад, ажил яваад байгаа нь мэдэгддэггүй учраас.
Нэгдүгээр багц дээр энэ ажил 100 хувь дууссан. Дарханаас гарах хэсэг буюу 5 дугаар хэсэгт 85 орчим хувьтай хийчихсэн. Одоо сүүлийн хоолойныхоо цутгалтыг хийж байгаа. Тэгэхээр ажил бололцооны үргэлжилж байна гэсэн үг. Хоёр, дөрөвдүгээр багцын хувьд хүнд байна. Учир юу гэвээс 14, 15 сая ам.долларын өртөгтэй багц дээр өрсөлдөж ялсан Хятадын компаниуд өнөөдөр орж ирээгүй байгаа. Бид араас нь хөөцөлдөж, асууж, холбогдож байгаа ч харьяа газраасаа зөвшөөрөл аваагүй гэдэг шалтгаанаар цаараглаж байна. Тиймээс би 2, 4 дүгээр багцад үнэхээр санаа зовж байна гэдгийг шууд хэлье.
Хоёр дахь урсгал буюу Европын сэргээн босголтын банкны зээлээр баригдах замын ажилд 5 компани шалгарсан. Одоо гэрээ байгуулах түвшиндээ явж байгаа. Олон улсын тендер учраас хугацаатай. Наадмын дараа ажил эхэлчих байх. Гэхдээ бид Европын сэргээн босголтын банкинд хугацааг наашлуулж өгөөч гэдэг хүсэлт тавиад ажиллаж байна.
76 сэтгэгдэлСэтгэгдэл бичих
uxsenii cnin xyatad mergejilten
Гол нь хөдөлмөрийн үнэлэмж..Ийм өндөр хөлсөөр монгол хүн сэтгэлээсээ ажиллаж чадна шүү дээ.монгол хүмүүсээ сургаж ажиллуулаач ээ.
Маш сайн бна
хужаагүй монголын төлөө
Чи очоод мөнгийг нь гаргаад барьчих л даа үхэрээ
Mongolchuuddaa yaj hih argiin zaagad og mongol hvn setgelèshèl hiin end sood bid nar yaj hiih argìn zaalguuldl hj bn so nar mongolchuudìg bisherch bha muu hujaagaash dòr setgene gej bgvi shvv
21 хоногоо тусгаарласануу өвчин гарвал оруулж ирсэн хүмүүс хариуцлага үүрч чадахуу
21 honog ugaasa tusgaarlna
ЦАГААНСУВАРГЫН ЦЕМЕНТИЙН ҮЙЛДВЭР ЗОГССОН ЮМ УУ . МАК аа элдвээр хавчаад үндэсний үйлдвэрлэгчдээ намнаад байхаар ийм л үр дүнд хүрнэ шүү дэ.
Одоо бгаагаасаа өөр газараар зам тавиад 2 замтай болбол
Mongolchuudaaraa hiilgeed haynaltaa sain taviul ugin bonldoo daanch hoorondoo huvildaad yum sain hiihgui edej uugaad huvh sorchih geed hizvv uls yumaa odoo tegeed hyjaagaaraa hiolgeel suuj bhaas yahuu
Арчаагүй бэртэгчин авх идэхийн дон шүглэсэн дуракуудын тавьсан зам нь борооны ая даахгүй хууларч байгаа учир ***** нараар хийлгэхээс яахав дээ. Харин хяналтаа сайн тавиад явбал болох байлгүй дээ. Налайхын хуучин замыг хятадууд тавьсан. Тэр нь бараг 40 жил болсон...
Энэ одоо эхнээсээ Монголын компаниудаар хийлгээд явж болоогүй юм байх даа. Юм болгонд л ***** нар "шааж" яах юм даа...
Hyataduudaar hiilgee. Mglchuud chadahguiee. Karton tsaas shig nimgen ym tavidag. Dorhnoo evderdeg.
Хүрэлсүх өөрөө ***** гэсэн биздээ
БҮХ ХЯТДУУД ОРЖ ИРНЭ ДЭЭ МАН СОНГОСОН ХҮМҮҮСИЙН ГАЙГ ХАМТ ҮҮРЭХ БОЛНО.
Zuv oruulj ireed hurdan hiilgeh heregtei! Mongol zaluuchuud mini hudlaa tomrood bichihees tsaashgui!! Yag ajliig bol hiij chadahgui l bgaa biz dee! Yum bolgoniig harluulj sevehees uur chadah yum bgaamuu??? Tegeed zugeer buun mungu avchih l bodoltoi, arai l heterhii bgaa shuu!!!
Tiim shuu
Hujaa nargui bol zamaa zasch chadahgui bn gene uursduu yachaad bgaa ymde
МАК-аа хавчаад л цементийг нь горьдоод л байдаг. Хятадаа оруул ирчихээд л цементгүй суугаад байдаг.
юу ч байсан харлуулж байдаг та нар худлаа эх оронч царайтай, эх орон гэж хэн чанга ярина тэр л **** байдаг нь Монголын түүхэнд бэлхнээ байна, муусайн бялдага худалч хулчгар гарууд минь одоо энэ хүмүүс ажлаа хийнэ, дараа нь донгосох цаг бишгүй байна биз, чамтай чамгүй шүү
зөвөө, одоо ажлаа хийхээ бод, сошиал лай л байна
Үер усны дамжуулах тооцоо судалгаа дутмаг хийснээс зам эвдэрч байгааг харж л байгаа байх!!!! шинэ шатанд дөхүүлж ирээрэй!!!!
Hytad mergejilten ch geh shig iym ner ogdgiin kkk. Heden tariachin hujaa nar l bgaashdee. Odoo corona ch bvr gaarahndee.
Манай хийсэн замууд түрүүчээсээ хуурч урсаад байна. Дарханы хот доторхи зам нтавьсаныхааьмаргааш бахаг хуурч ховхроод хонхойгоод эвдэрчихсан. Мэргэжлийн шалгуур шаардсан инженерүүдийг ажил зарлаад урихад тэр шслгуурт тэнцэх инженер байх нбайтугай ирдэг ч үгүй юм билээ. Чхдна гэж пээдийсэн нь мэргэжлийнчанар сьандарт баыхгуй, идэж уусан гаруөд, залхуурч хүний нүд хар улсан сжилчдын цуглуулга байдаг. Юун олон улсын зам тавих?! Олон улс баытугай орон нутаг, бүр орон нутаг дотроо замаа зөв тавьж мэдэхгүй, чадахгуй хулхи гарууд л их бна.
chi hiichih xarya hurz bariad dairna gedeg chingisiin mongol mon u uuruu
Hurz bariad zam tavidag gej hen heleev chamd. chingesiin uyed tegj zam tavidag bsan yumuu. Hugjuusei nuguu l uhsen chinges ene ter ve naad neg ***** bodloosoo salaachee. Shinjleh uhaan hugjuud odond hurlee. Od gedgiig ch oilgohgui yu
XYREL-UXNAA CHINII NAIZUUD CHIN XERYYLEER AJLAA EXLEJ BAINA 4-N JILIIN DARAA MONGOL ORON MAAN XUJAAGIIN MEDELD ORCON BAIX YUM BAINA XARIN CHI BEEJIND GUILAG GUUGAAD YABJ BAIX JUM BAINA
Saihanshtee malaa
MONGOLCHUUD XUJAANUUDAAC GUIJ BAIGAAGYI GUYADAJ BAICAN CHI MUU BAAC YAAGAAD XUJAAGAAC GUIGAAD BAINA YXER MONGOLCHUUD ZAMTAI ZAMGYI YABAJ IRCEN XUJAANUUD MONGOLD TUCLAN XARIN MASH IX XOR TARINA
Mongol hun bish “Uher Mongol” bna daa huurhii. Oork ch yumuu
Яриж байгаа хурлын гишүүдийг эргүүлэн татах хэрэгтэй эх орноо гэсэн хүмүүс л хэрэгтэй
Кк ажилчид.байтгуа.ТӨСвин ажилтан хүнэнцэр бидчин хоол хийх махаа авч чадахгуу байн .........өөриин бус өрөөлд өгөх буяна бидэндэ өг. Бид ажилна.бид хийнэ.
Chadahgui ta na nar. Amnaas tsaashgui bolson niigmiin shaarnuudaa. Hudal ug bitgii hel hiine barina gej zam yaaj tavih talaar shinjleh uhaanii oilgoltgui garuud.
Даанчдэ энгээл эхэлдэгиин итгээл н сонгох этгэх найдах . Энэ -3-н хуслииг минь залиглаада .ард иргэд н этгэд ..со..данчдэ.
Чааваасдаа замаа тавьж чадахгүй хятад хүнии гар хараад сууж байх гэж. Онгироо сагсуу цээжээ дэлдсэн монгол хүнд хийж чадах юм байна уу?
Yu ch bhgui unendee
Хэдэн Монголчуудаа оруулахгүй мэдрэлтээд байж юун хятадууд орж ирж байна вэ? Тусгаарлаж баридаг яасан?
21 honog tusgaarlah n oilgomjtoi. Sudalj oilgoogui baij yun yanz bureer bichih durtai yum.
21н хоногийн мөнгийг Манай Төр даах юм уу? Хятадын гар хөл болсон хүмүүсийг Төрд байлгамааргүй байнаа!!!
Энэ бас нэг Хятад гэж ярьсан нөхөр байн уугүй у Монголчууд чадна шдээ.
Монгол хүнээр хийлгэх сэтгэл байвал хийж чадах замын компани олон байгаа шүү! Дундаас нь мөнгө хулгайлах цөөвөр чононууд их болжээ!!!
Чаддаг байсан бол өдийн ихэнх замууд сайнаараа байх байсан даа .Манайхны хийсэн замууд бүгд 3 сарч хүрэхгүй эвдрээд дахин дахин зардал гаргаад байгаа биз дээ.
Бүх салбарт хариуцлага, мэргэжлийн хяналтын алба ажлаа муу хийдэг. Авилгын зөрчил ихтэй Хувалзнуудтай тэмцэх л хэрэгтэй!
Монголчуудаа дэмжиж байж л хөгжинө
Цөөхөн ажлын байр шийдэж чадахгүй чадамжгүй Төрийн удирдлагатай юм аа!!! Хангалттай цалингийн өгөөд хариуцлага тооцох хэрэгтэй байна!
Шуналтангууд миньээ Монгол камппануудаа оруулаачээ.Тэдэнд итгэл үзүүлбэл ямарч замыг барих чадвар бий шүү дээ.
Эхнээсээ урсаад байна мал минь.жилийн жилд тосвийн боон монго урсаад байна
Дундаас нь идэхгүй, авилга авахгүй, 10% налуу авахгүй л болчих!!! Монголчууд хийж чадна за!!! Хятадын гар хөл болсон хувалз минь!!!!!
Amnaas chaashgui bolson Mongolchuud
MONGOLCHUUD HYATADDUUDAAS HED DAHIN ILUU ATOMIN BUMBUG DELBERSENCH YAAHCHGUI ZAM TAVIJ CHADNA
Yaana daa chinii ene tarhi uhaan. МЭӨ 10000 он уу даа. Бас атомын бөмбөгтэйгээ. ШААНА биз
Тийм шүү! Монгол хүн гадны оронд нэр хүндтэй, сайн ажилдаг, iQ өндөр шүү! Төр барьж байгаа Хувалзнууд л дараад л байгаа болхоос биш
Evii evii. Minii uhaan muut ard tumen. Unen baidaltaigaa evlrehgui 13r zuund 100 uyeree gatsaj dee. Delhii gedeg uujim tsag hugatsaa gedeg zogsolgui hudolj bdag yum shuu dee
Юун 13-р зуун МЭӨ 10000 ч энэний өмнөөс бөгс нь улайх нь. Яаана даа энэ .....
эргүү ацнууд нь одоо дуугай байгаарай замтай болмоор бана шүү харин чанартай хурдан
Ali hawar ert oruulj ireh bsan yum bol ert ehleh bsan yum bishu uurdsu barij chadahguin bol hachin yum hj bhin odoo tegd hezee shinjilj duusd hezee tavigdah zam yum bol do arai ineedtei yum hiih yuma
Бид одоо гаднаас хүн авахаа болоих хэрэгтэй. Аль өнгөрсөн зуунд ч хийгдэж технологи нь тодорхой болсон ажил шүү дээ.. германууд Гитлер ямар зам тавилаа. .... Манайд хариуцлага нэхэх сахилга бат дутаад байна дээр нь дарга нарын шунал.... Хятадуудаас мөнгө авбал нэр цэвэр үлдэнэ гээд.... хүрэлсүх топордоод явчихвал Гитлер шиг тэргүүн зэргийн чанартай зам баригдана
Харах царайны ийм хялаасан худалч этгээдэд эхнээс нь сайн хяналт тавих хэрэгтэй
yag oruulj irj ajilluulaad, xugazaand ni gargax xeregtei. Ugaasasa oorsdoo xiij chadaxgui bga bizde
10% налуу, бүх шатандаа авилга, авахгүй л байх хэрэгтэй! Монголчууд зам байтугай юм хийж чаддаг болсон.
Шалтаг ШААВАЛ хэн чиг л ШААНА. Чадахгүйштээ чаддаг байсан бол тавиулах л байсан
Энэ засаг төрийн албыг эрхлэгч биш Ман-н, тухайлан хэлбэл Хүрэлсүхийн амбийцийг хэрэгжүүлэх кампани маягаар явах нь ээ дээ. Зуны сар дуусах гэж байхад тэр хүмүүсийг оруулж ирж байдаг. Нэг бодлого байна аа даа? Лав л төрийн бодлого гэхэд хэцүү юм. Ингэж харвал тогтвортой үргэлжилж буй төрийн инстүүцийн ажил биш Хүүкийн оноо цуглуулах кампанит ажил, аян маягтай өрнөх нь. Гядс тэнд нэг ажил амжуулж тууз хайчилж зургаа даруулж оноо авна. Дараа нь хаана зурагтай билээ, кампанийн багаа, студиэ хааш нь нүүлгэх вэ гэх маягтай л ярих нь байна шүү дээ.
Монголчууд мэдээд түүнийг мөрдөөд МОНГОЛЧУУД зам барьж тавьж чадахгүй гэж үү??? Хуцваа. Өөрсдөө Монголчууд ЗАМ тавьж ЧАДНАА. Төр нэртэй ЛУЙВАРЧИД мөнгө "цохих" гээд Хятадаар хийлгэж буй юм. Хүний "нохой" идэхээр өөрийн "нохой" - монголчудаар хийлгэж ЦАЛИНГ өгөөчээ...
China
аль эртний оруулах байсан юм худлаа улстөржөөд энэ зун өнгөрлөө замыг хятадууд л барина манайх барьж чадахгүй бүх зүйл технологитой байдаг биз дээ өөрсдөө инээдтэй дороо нурах ажил болдог биз дээ
Арзайсан хар хятадуудыг юу гэж оруулж ирээд байгаан. Ганц зам барьж чаддаггүй хэн байсан юм? Гөлийсөн царайтай улс төрчид гэсэн юмнууд улс орнры хөрөнгийг баруун солгойгүй хулгайлахаас өөр толгойд нь юм байдаг юм уу? Нүгэл нь гүдээрээ гарч аянгад цохиулж далд орвол таарна, олон түмэн эх орондоо гай болж явахаар :\
ULSIN IH HURAL NI IIM YUM YARIJ BAIDAG,ENE HEN BE HENIIG DOROMJLOOD BAINAA,IH L SURHII UHAANTAI NO ENE UU
TEGEED NUGUU HEDEN TATVAR TULUGCHDIN MUNGIIG HUJAA GUILGACHINGUUDAD UGUUD UGUUD YAVUULJ BAIGAAMUU,DEEREES NI IDNE UUNA BAANA SHEENE AHLAHUUD NI TER HAVIN OHID HUUHNUUD URUU TATNA,SUUNA ULDENE 10 20 HUUHED GARGANA,YADAJ UURSDUU HIIVEL ZALUUCHUUD TSALINTAI ERGEED BAIR HOOLOO AVAAD DOTOODDO MUNGU CHINI ERGELDEED BN,BAIR HOOL TSALIN HANGAMJII NI SAIN UGUUCH,BUGDEEREEL HIINE GENE,TEGEHGUI 1 SHORONGIIN HORIGDOLUUD AYATAI HENCH TIIM NUHTSULTUI AJIL HIIHGUISHDE
Аль 3 сард оруулах байсан юм., Хятадуудыг
хармагтайн ордруу хамаагүй орж болохгүй шүү. энэ жижигхэн эдийн засагтай улс.Ёндко сайд минь.Баялагийн их гүрний бодлого явагдана шүү
Япончуудын барьсан Нарны зам шиг зам шиг ганц зам барьж үзүүлээч, ер нь Япончуудаар зам бариулж болдоггүйм уу тэд маш өндөр стандартаар барьдаг, бид хятадуудаар замаа бариулаад байх юм тэд нараас юу сурахгүй
Японы өртөг өндөр шүү дээ. Хэцүү
амжилт хүсье ажлаа мэддэг хүн шиг ярьж бн,урагшаа
Зүүнхараа луу салдаг шинэ зам эхнийх нь энд тэндгүй нүх гарчихсан сүүлийнх нь дуусаагүй л байдаг.Энэ ямар хөгийн балайр юмнууд нь зам тавиад байна.
Монгол компани шүү дээ.